onsdag den 23. maj 2007

Sådan en spadenakke...


Igår på vej til arbejde bremser jeg ned fordi lastbilen foran blinker og skal svinge.


Men i sidespejlet ser jeg bare bilen bagved komme bragende i fuld fart - jeg kan intet gøre - så kommer braget.Heldigvis er min bil jo ret stor og tung og den tog sammenstødet ret godt. Hvilket man ikke kan sige om ham bagved. Den var total krøllet i fronten og der løb vand ud.


Min første tanke var Frida og Wilma, men de lå heldigvis i deres bure og havde det fint. De så ikke engang bange ud. Jeg holder lidt øje med dem de næste par dage og ser om der kommer nogle skader frem.


Det var sådan en ung fyr i starten af 20'erne. Og han var pissesur: "Nu var det fandeme 2. gang i denne måned". Sådan et kvaj, hvis skyld er det lige? Hvis han ikke kan nå at bremse op, ja, så kører han jo for stærkt.Det viste sig så at det var en vens bil (eller måske ex-ven nu?) og den er ikke kaskoforsikret. Men selvfølgelig havde den den lovpligtige ansvarsforsikring.Jeg fik noteret alt ned og har heldigvis også lastbil chaufføren som vidne. Han havde også fået både fingeren og meget andet af idioten, som jo var møgsur over at "der plejer aldrig at være nogen der drejer her".


Jeg fik også en sludder med politiet, der dog ikke gad køre forbi når vi ikke holdt i vejen for trafikken eller skulle bruge ambulance.


Skaden er nu anmeldt til forsikringen, men jeg kan først få bilen lavet d. 13.6. Den kan heldigvis køre. Men bagkofangeren er godt bulet og bagsmækken er også skadet. Jeg kunne ikke åbne den, men nu er kofangeren trykket lidt ned, så jeg kan komme ind alligevel. Heldigvis har jeg jo sidedørene.


I løbet af aftenen fik jeg så ret ondt i nakken og havde haft underlig susen for ørerne hele dagen, så jeg kontaktede lægevagten og blev bedt om straks at komme ud på sygehuset.


Jeg har fået et mindre piskesmæld og skal ta' den med ro nogle dage og derefter skal jeg så til fysioterapeut. Men det skal jeg først når hævelsen og forstrækningen har fortaget sig.Men nu er jeg så glad for at jeg placerede hundenes bur midt i bilen og ikke bagerst. Jeg har nemlig før prøvet at få en bil op bag i. Den gang holdt jeg stille i kø på motorvejen.


Nå men vi har det ellers godt nok alle 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar