fredag den 11. maj 2007

Billeder af hunde


Jeg har lige fået dette dejlige billede tilsendt af Wilma.


Det er taget ved stævnet i Hillerød for et par uger siden af Gitte Hoffmeister og jeg er utrolig glad for at ha' fået det flotte billede. I kan se flere af Gitte's dejlige billeder her: http://www.hoffmeister.dk/gitte/foto/fotoindex.htm


Jeg elsker at blive glædeligt overrasket over at nogen har taget et billede af min hunde i aktion. Jeg ta'r selvfølgelig selv en masse billeder af dem, men det er jo ikke muligt for mig at tage billeder når vi løber agility eller er til hyrdekonkurrencer. Og så er det jo dejligt at man pludselig får en mail med nogle flotte billeder af hundene.


Det er blevet meget populært at folk tager billeder til stævner og andre konkurencer og lægger dem ud på deres hjemmesider i albums og så annoncerer de at her er der billeder fra det og det arrangement. Og når man så kigger og ser et godt billede af sin egen hund, så kræver de penge for at man kan få billedet.


Jeg betaler af princip ikke mere for billeder af mine egne hunde. Jeg har gjort det en gang og købte samtidg rettighederne til billedet - troede jeg (det var i hvert fald hvad aftalen lød på). Men jeg er da blevet snydt godt og grundigt. Og billedet af Frida bliver stadig brugt i en reklame, som jeg overhovedet ikke har godkendt og heller ikke fik det mindste at vide om før jeg begyndte at få opringninger fra folk, som ville høre hvad min erfaringer med produktet var.




PS: Billedet af Wilma fik jeg kvit og frit af Gitte og tusind tak for det. Jeg nyder at se på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar