søndag den 28. juni 2009

Dejlig rally dag

Så er vi hjemme efter en meget varm, lang, men også meget hyggelig dag til rally hos Dansk Hundeskole Roskilde.

Wilma var for første gang nogensinde oppe i rally. Normalt træner hun jo slet ikke lydighed og har ikke gjort det siden hun gik på hvalpekursus. Hun træner jo hyrdning og agility. Men mens hun har været gravid har jeg et par gange trænet lidt med hende på Frida's hold, når jegsynes Frida trængte til en pause. Og jeg syntes egentlig at Wilma var overraskendende nem at træne med. Da hun jo så ikke har nogle hvalpe alligevel og Frida skulle til konkurrence meldte jeg også Wilma til i begynderklassen. Mest for sjov.

Og det gik rigtig fint. Wilma fik 95 ud af 100 point. Hvilket er en oprykningsplacering. Så jeg tror hun får lov til at prøve igen ;O)


Frida var jo så også oppe, men i expert klassen. Det var vores 3. officielle prøve efter Frida er blevet døv. Det har været lidt af en omstilling, men nu er vi ved at være enige om hvad håndsignalerne betyder og har fået indført de nødvendige som manglede. Og jeg har fundet ud af hvordan jeg får glæden tilbage i hende nu hvor hun ikke kan høre min ros, hvilket hun ellers elskede ved rally.

Så idag lykkedes det at få et cert. Det er vores første cert og der skal 3 til for at hun kan blive rally champion, men nu virker det som om det kan lykkes alligevel. Frida fik 97 af 100 point.

Så jeg er sq lidt stolt af mine piger idag ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar