onsdag den 27. juni 2007

Endelig fik jeg taget mig sammen...


Så har jeg langt om længe fået taget mig sammen og digtet tekster om hundene til Border Collie Klubbens Årbog. Det er en årlig parade af border collier og det er altid sjov læsning.


Mine hunde er altid med, men det kræver jo at jeg får skrevet noget tekst om hvad de har bedrevet i det forgangne år. Sidste dag er den 1. juli og eftersom jeg skal til Jylland og træne fra fredag så var det ved at være ret meget oppe over.


Man har max. 700 tegn til hver beskrivelse og det prøver jeg altid at ramme.


Årets tekst om Frida blev:

Frida nærmer sig hastigt 11 år, men pensionsplanerne udskudt lidt endnu. Hun er i fin form og elsker stadig agility. Hendes glæde er smittende og så længe hun kan og vil får hun lov. I 2006 deltog Frida i Border Collie Classics — Europamesterskab for border collier i Holland. Her blev hun og resten af det danske hold nr. 3 i finalen. Vi fortsatte videre til European Open i Luxembourg, hvor hun søndag i agility blev nr. 33 af 329 hunde og kvalificerede sig til finalen. Hun kvalificerede sig også til DM i agility for 7. gang og blev nr. 9 individuelt. Ved DM for hold blev hun nr. 2 på hold med bl.a. sin kuldbror Acer. I 2007 har hun igen kvalificeret sig til DM. Læs mere her: www.litgov.dk(697 tegn)


Og Wilma's tekst blev:

Wilma er stadig verdens dejligste møgunge. Vi tilbringer al den tid vi kan med at hyrde og kører jævnligt til Jylland på træningsophold. Og hun er virkelig kommet langt det sidste års tid. Ved Landskonkurrencen i kl. 1 fik hun søndag 90 point af 100 og en 2. plads. Hun deltager pt. i kl. 2 og fik i November 2006 titlen HYRDPR2. Vi arbejder nu mod deltagelse i kl. 3. Wilma deltager også i agilitykonkurrencer og her er hun lynhurtig. Hun mangler stadig lidt erfaring og sikkerhed, men hun har stort potentiale og skal nok nå langt. Til BCK’s klubmesterskab fik hun 1. præmie på udstilling og vandt Brugshundeklassen. I 2008 er det planen at hun skal ha’ et kuld hvalpe. Læs mere her: www.litgov.dk(699 tegn)


Og så skulle der jo også vælges billeder. Det blev de 2 billeder vist her som jeg valgte.

I kan læse mere om Årbogen på http://www.bordercollieklubben.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar