mandag den 2. april 2007

På besøg hos dyrlægen


Så har vi været hos dyrlægen til det årlige helbredstjek.


Og begge hunde er jo i imponerende god form. Dyrlægen var især imponeret over at Frida slet ingen stivhed har. Hun er trods alt 10 år og igår var hun til agilitystævne, så måske kunne der ha' været lidt. Men nej, hun er bare i "fit for fight". Og har de flotteste hvide tænder. Han var overbevist om at jeg børstede tænder på hundene. Men de får bare en del ben og et foder med ikke for små kugler, så der er noget at gnave i.


Da jeg i sin tid fik Frida 15 mdr. gammel havde hun de grimmeste brune belægninger på tænderne og jeg troede aldrig det ville blive pænt igen, men efter kort tid med et godt foder og en hel del ben var de flotte igen og det har de været lige siden.Begge hundene kan bruge timevis på at ligge og gnave i kødben.


Den grimme byld som Frida havde i sidste uge skulle han selvfølgelig også kigge på, men den var så fin at der ikke skulle gøres noget ved den og hun skulle ikke ha' noget penicillin.


Dejligt at den sag er overstået.


Begge hundene er nu vaccineret mod kennelhoste og alskens andre sygdomme, så vi rolig kan gå stævne sæsonen i møde. De møder så mange andre hunde hele tiden at det er rart at vide at deres vacciner altid er OK.


Og så har de begge fået ormekur så vi kan kommer på hyrdekursus i Sverige i påsken. De fik det denne gang som en pasta som blev sprøjtet ind i munden istedet for de sædvanlige piller. Det smagte tydeligvis ganske rædselsfuldt.


Hundene var også en tur på vægten: Wilma - 17,2 kg. og Frida 18.2 kg. Så de er i perfekt stand.


Jeg fik og lige sikret mig at min gode dyrlæge også laver hjemmebesøg helt til Helsingør og det gjorde han selvfølgelig. Jeg vil nemlig helst bruge ham når Wilma en gang skal ha' hvalpe og det var jo dejligt at vide. Så skal vi ikke ud og finde en nærmere på. Jeg er ret kritisk mht. dyrlæger - har skiftet flere gange. De skal behandle mine hunde ordentligt og på en måde som jeg føler mig tryg ved og samtidig skal de heller ikke bare flå penge ud af lommen på mig for det mindste. En anden ting de gerne skal er at høre på hvad jeg siger. Jeg kender mine hunde utrolig godt og bruger dem til diverse sport hele tiden, så jeg ved udmærket godt hvornår der er noget galt og hvornår der ikke er noget særligt i vejen. Men nu har jeg haft den samme dyrlæge i et par år og er godt tilfreds.


Hilsen Janne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar