lørdag den 3. oktober 2009

Wilma is back

Ved dagens hyrdekonkurrence i Frederikssund vandt Wilma kl. 2 med 79 point. 10 point foran nr. 2.
Jeg må indrømme at jeg hvade været meget i tvivl om hvor vidt hun var klar til konkurrence igen oven på den meget lange pause hun har holdt, men hun var rigtig god at arbejde med og hørte fint efter.

Udløb var rigtig flot til fulde 20 point. Optag stille og roligt. Tildrivningen blev noget skæv fordi fårene absolut ville løbe ud til den ene side så hun skulle rette dem meget ind. Første bens drivning gik nogenlunde, men fårene prøvede at stikke af flere gange. På tværdrivningen havde jeg helt ro på Wilma og hun tog alle kommandoer, men fårene var ikke helt enige om retningen og zigzaggede nåede i forsøg på at stikke af, men vi fik dem da igennem alle grinder.

Ved træningen i torsdag var jeg meget i tvivl mht. deling. Det virkede som om Wilma helt havde glemt hvad det gik ud på. Men straks jeg havde hul i flokken og kaldte hende ind kom hun i fuld fart.

Fangefold gik stille og roligt. Fårene skulle overbevises om at det var der de skulle ind, men det gik fint med lidt pres og stop. Det ene får ville ikke lige ha' rumpen helt ind, så jeg stod og ventede på at kunne smække lågan i. Wilma måtte lige hen og lægge lidt pres på den før den flyttede sig de sidste 10 cm som jeg skulle bruge for kunne smække lågen.
Alt i alt var jeg rigtig godt tilfreds med hendes præstation idag.
Vejret var ikke rigtig med os. Regnen væltede ned, men heldigvis blæste det dog ikke så meget som vejrudsigten havde truet med.


Frida var jo selvfølgelig med, men måtte nøjes med at gå rundt og hygge sig og være tilskuer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar