lørdag den 26. september 2009

Rallyprøver i Måløv

Idag har vi været til rallyprøver i Måløv.

Wilma var oppe for 2. gang i øvet klasse. Sidste gang gik hun virkelig godt og fik 93 point, men idag gik det mindre godt.

Jeg startede banen med at vride om på foden ved 3-4. skilt fordi banen var vildt ujævn og hullet. Det gjorde bare ondt og jeg stod lige lidt ved det næste skilt og bandede, mens jeg tog mig sammen til at gå videre. Tror egentlig det påvirkede Wilma. Hun blev totalt fjollet og lagde sig når hun skulle sidde på plads og jeg måtte lave flere øvelser om.

Men vi kom da igennem banen og Wilma fik 73 point, hvilket ved sige at hun lige akkurat bestod. Det kræver min. 70 point. Så selvom det var vildt dårligt og jeg var ret utilfreds med hende, så tæller det dog som oprykning. Nu mangler hun så en mere for at rykke op i øvet klasse.

Frida skulle op i ekspert klassen. Det var hendes 7. gang i klassen. Hun har bestået hver gang. Men for at blive rallychampion skal man ha' min. 95 point ud af 100 tre gang under 2 forskellige dommere.

Idag gik Frida rigtig fint, kun et par enkelte steder mistede hun orienteringen, men det er altså ret svært at holde fokus på en døv hund. Men hun gjorde godt og klarede også den forhadte "æresplads", hvor de skal være i 2,5 minut mens hunden efter går banen igennem. Føreren efter os hoppede og gjorde "sjove ting" for at peppe sin noget sløve hund, så Frida lå og rystede, ivrig efter at komme ind på banen til hende. Men det lykkedes og hun blev liggende.

Frida fik 95 point og dermed sit 2. cert. Hun mangler nu kun et cert for at blive rallychampion, men det SKAL så være ved en anden dommer end Frank Kuhfeld.

Frida blev 3. vinder på dagen og skulle derfor ha' haft en roset, men den bliver tilsendt. ØV, det er jo ikke det samme som at få den på dagen.

Begge hunde fik et gavekort på 50 kr. til zoodom, så der kørte vi forbi på hjemvejen og byttede gavekortene til gnaveben, guffer og en pose Frolic.

Benene har de hygget sig med de sidste par timer. Så her er et billede af dagens cert vinder med sit præmieben, når det nu ikke kan blive til et billede med den manglende roset.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar