mandag den 7. juni 2010

Besøg hos Asta

Igår var jeg så på besøg hos Asta igen. Vejret var ret varmt så hvalpene var ikke så aktive, men sov en del i skyggen. Idag hvor det er koldere har jeg set på webcam at de har knoklet rundt og leget meget mere.

Men så blev der jo en masse tid til at nusse, kramme, kysse på Asta, mens hun småsov. Hun er utrolig tryg ved at blive flyttet rundt og man kan vende og dreje hende uden at hun vågner. Jeg benyttede tiden til at børste hende, nusse hendes poter, kigge i ørerne m.m. så hun vænner sig til den slags (negleklipning f.eks.).
Det er næsten uhyggeligt så meget Asta ligner Wilma. Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til hvor meget det var før jeg så dem ved siden af hinanden på billede.

Generelt er alle hvalpe meget trygge og tillidsfulde og meget lidt lydfølsomme. De elsker at lege på et omvendt børnebassin og når man trommer på bunden, så kommer de allesammen susende og kravler op. Et tabt bundt nøgler som landede på bassinbunden var bare et sjovt stykke legetøj.

Asta fik også mødt både Frida og Wilma. Wilma synes hun er en sjov størrelse og hun er lidt bange for at træde på hende. Frida synes hun er ganske uinteressant og prøvede at undgå hende mest muligt. Frida har aldrig været specielt glad for hvalpe, men hvis bare de lader hende være så må de gerne være der.

Det var mit sidste besøg hos Asta inden jeg henter hende d. 18.6. Men jeg er stadig ikke i tvivl om at hun er den helt rigtige hvalp til mig. Så jeg glæder mig vildt til splitface duoen bli'r til en trio ;O)

Næste spændende dato er d. 14.6. hvor hvalpene skal øjenspejles.

Så nu vil jeg fortsætte min hvalpesikring af hjemmet: altanen har fået fintmasket net hele vejen rundt, de rå trægulve er sæbemættet så de ikke suger så meget (og skulle nu kunne klare en lille tissetår) og jeg har kigget på de elektriske ting og fjernet tilgængelige ledninger. Er der mon andet jeg skal huske?



5 kommentarer:

  1. Det må være en kopi-hund, da det ikke kan være en copy-cat :-)
    Det er helt utroligt, som de ligner hinanden - når de bliver lige store, får du vist en problem - hi hi.
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  2. Folk spørger i forvejen om Frida og Wilma er mor og datter, så nu går det da helt galt ;O)

    SvarSlet
  3. Hej Janne! Det tænkte jeg på fra starten og spurgte mig om det var en af grundene at du valgte Asta - hvor er hun sød!
    Vi havde en masse kødben og legetove til Topsy, så vi undgik tyggeskader på nær en :)

    SvarSlet
  4. Nej hun er ikke kun valgt ud fra splitface, men jeg kan jo rigtig godt li det. Men jeg har set mange splithvalpe gennem årerne og de fleste er da søde, men det er bare ikke nogle som jeg MÅ eje. Det er Asta. Og selvfølgelig har jeg stdig hjernen med i valget. Jeg var interesseret i kuldet før de blev født og jeg troede faktisk slet ikke der ville kommer splitter.
    Linierne, sundheden og forældrene var første prioritet.

    SvarSlet
  5. Det blive bare dejligt, når hun kommer hjem. Vi glæder os til at høre om det.
    Hilsen Vibeke og drengene

    SvarSlet