søndag den 24. januar 2010

Besøg på altanen


Endelig lykkedes det at få fuglene til at spise af alle de ting jeg har hængt op til dem på altanen. Har hængt der et par uger nu uden besøg.

De snakkede i nyhederne om hvor hård vinteren var for fuglene så jeg kørte straks ud og købte lidt af hvert: fedtkugler, nødder, solsikkefrø og et neg og hængte det op på min nye altan i håb om at de ville komme på besøg.

Men jeg var bange for om det var for højt oppe for dem, selvom jeg bor i stuen. Når jeg står i haven kan jeg lige nå bunden af altanen, så kuglene hænger vel 2,5 meter oppe.

Idag så jeg pludselig den første gæst, en lille sød musvit i gang med nødderne. Heldigvis sad jeg i stuen og havde kameraet indenfor rækkevidde og med en kraftig gang zoom kunne det lige lade sig gøre at tage et billede. Da den var fløjet igen trak jeg gardinerne for så den ikke blir forstyrret af at jeg går rundt og gør rent.

Solsortene finder deres mad på jorden og til dem har jeg haft købt en hel pakke æbler, som jeg har lagt rundt omkring i bedene i haven og de forsvinder som dug for solen.

Jeg kan kun opfordre alle til at fodre fuglene og give dem en hjælpende hånd her i kulden. Den meget lange frostperiode vi har er hård for dem. Og så er det jo hyggeligt med besøg ;O)

I denne uge har jeg ellers også fået købt bord og stole til min nye altan, så nu kan foråret bare komme an. Jeg er klar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar